fbpx Skip to main content

Koktajle to szybkie i pożywne elementy wielu diet. Poza tym, że są bombą witaminową doskonale wspierają proces odchudzania!

Przyjemne odchudzanie- koktajle dietetyczne

Odchudzanie nie musi wiązać się z restrykcyjnym jadłospisem, włącz do swojej diety odchudzającej koktajle i smoothie, które wprowadzą lekkość i świeżość.

W większości koktajle zawierają warzywa i owoce, które są pełne cennych składników odżywczych i składników mineralnych. Odpowiednia kompozycja składników może sprawić, że Twój koktajl warzywny zamieni się w pełnowartościowy posiłek, który zostanie szybko przyswojony przez organizm. Atutem koktajli odchudzających jest całkowita dowolność składników. Nie wolno jednak zapominać, że w procesie odchudzania same odżywcze koktajle nie doprowadzą nas do zamierzonego celu. Istotna jest zbilansowana, pełnowartościowa i zróżnicowana dieta.

Domowy koktajl odchudzający korzyści picia

Zachęcam Cię do regularnego wykonywania napojów odchudzających są pyszne i łatwe w przygotowaniu. Korzyści płynące z picia koktajli odchudzających:

  1. Bogactwo składników odżywczych: Koktajle są pełne owoców i warzyw, z tego powodu zawierają, minerały, błonnik i przeciwutleniacze. Regularne włączenie koktajli w dietę szczególnie tych warzywnych może pomóc w uzupełnieniu niedoborów.
  2. Poprawiają procesy trawienia: obecność warzyw powoduje, że dostarczamy sporą dawkę błonnika, który zwiększa perystaltykę jelit zapobiegając przy tym zaparciom.
  3. Pomagają schudnąć: dzięki dużej objętości i niskiej zawartości kalorii są idealne na odchudzanie. Dają duże poczucie sytości i stopniowe uwalnianie energii.
  4. Wspomagają twoją odporność: wszystko zawdzięczamy warzywom, które zawierają beta- karoten czy witaminę wspomagając układ odpornościowy.

Koktajle owocowe

Do wykonania koktajli owocowych świetnie sprawdzą się owoce sezonowe jak i mrożone.

koktajle odchudzające owocowo- warzywnePotrzebne składniki:

  • szklanka truskawek lub szklanka malin
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • pół szklanki mleka migdałowego
  • banan
  • łyżka miodu
  • łyżka soku z cytryny
  • świeża mięta

Wszystkie składniki umieszczamy w wysokim naczyniu i blendujemy.

Koktajl białkowy

Do przygotowywania koktajli białkowych potrzebny będzie koncentrat białka serwatkowego o ulubionym smaku lub białko roślinne neutralne. Jeśli mamy alergie lub nietolerancje białka mleka krowiego polecam użyć produktów roślinnych. Świetnie się sprawdzi mleko roślinne.

Potrzebne składniki na koktajl białkowy:

  • białko serwatkowe smak czekoladowy 30g
  • woda mineralna (pół szklanki wody i pół szklanki mleka) migdałowego lub mleka kokosowego
  • orzechy pekan lub nerkowce 30 g
  • kakao ciemne 10 g
  • daktyle 30 g
  • 4 łyżki płatków owsianych

Wszystkie składniki blendujemy do czasu aż uzyskamy gęstą kremową konsystencję.

koktajle białkowe bananowePamiętaj, że możesz dodać też płatki owsiane, dzięki którym koktajl białkowy będzie bardziej zbilansowany i da Ci dłuższe poczucie sytości. Dietetyczny koktajl możesz wypić przed treningiem lub po jego zakończeniu.

Koktajl warzywny

Czyli zielony koktajl odchudzający, to jeden z lepszych, które możesz zafundować swojemu zdrowiu!

Potrzebne składniki na koktajl warzywny znajdziesz w swoim domu, będziesz potrzebować:

  • jabłko,
  • sałatę, szpinak lub jarmuż,
  • łyżkę oliwy z oliwek,
  • nasiona słonecznika 1 łyżka,
  • świeża bazylia,
  • pół szklanki wody

Wszystkie składniki blendujemy, przelewamy do szklanki i pijemy. Jest to jeden ze zdrowszych napojów odchudzających. Warzywa liściaste zawierają w sobie sporo kwasu foliowego i ważnych minerałów między innymi: potas, wapń, magnez, żelazo.

Koktajle z selera naciowego i siemienia lnianego

Świetnym składnikiem koktajli jest seler naciowy, posiada charakterystyczny i niepowtarzalny smak. Szczególnie dobrze wspomaga oczyszczanie nerek, obniża ciśnienie krwi i zawiera w sobie sporo wartości odżywczych. Jeśli nie chcemy jeść go w formie łodygi można wykonać z niego pyszny koktajl odchudzający!

koktajl zielony odchudzającySkładniki na koktajl owocowo- warzywny:

  • 200 g selera naciowego
  • liści szpinaku garść
  • natki pietruszki
  • 2 łyżki siemienia lnianego
  • banan dojrzały
  • szklanka truskawek
  • pół szklanki wody (jeśli chcesz uzyskać rzadszą konsystencję dodaj więcej wody)

Wszystkie składniki koktajlu dobrze ze sobą blendujemy, przelewamy do wysokiej szklanki, ozdabiany listkami mięty i odchudzający koktajl warzywny gotowy!

Domowe koktajle

Pod względem składników odżywczych koktajle odchudzające są świetnym rozwiązaniem do wprowadzenia na stałe w swój jadłospis. Doskonale sprawdzą się dla osób aktywnych i zabieganych. Do przygotowywania zdrowych koktajli nie potrzebujemy za wiele czasu. Stworzenie domowego pełnowartościowego i smacznego napoju może być banalnie proste, jedyne co nas ogranicza to wyobraźnia. Oprócz warzyw i owoców koktajle zawierają też różne dodatki, bardzo dobrze sprawdzają się wszelkiego rodzaju pestki, nasiona chia, nasiona siemienia lnianego, orzechy czy nasiona babki płesznik. Komponując koktajl odchudzający możesz użyć podane wyżej wszystkie składniki lub zastąpić je swoimi ulubionymi.

Zobacz też: Koktajle odchudzające- przepisy

Wegetariański obiad- co zjeść?

Pieczywo na diecie – czy chleb tuczy?

Pancakes fit- 3 najlepsze przepisy na zdrowe pancakes